Vall de Lord: excursions a peu, en BTT o en Caiac

La Vall de Lord està plena de petites històries:

“… Un amic em va aconsellar visitar una zona de la qual no havia sentit parlar mai: la Vall de Lord.

No es trobava molt lluny d’on visc, tot just a una hora i mitja en cotxe. Per la tarda ja estaríem de tornada a casa. Així doncs vam decidir planificar amb la meva família passar un dia per allà.

El GPS ens anava aproximant cap aquesta vall tan misteriósa. El viatge va ser molt plàcid, vàrem tobar molt poc trànsit.

A la part alta d’un port creuem un túnel i es va obrir davant nostre un paisatge idíl·lic.

Envoltats de verds boscos i muntanyes espectaculars, un rètol que indicava “La Vall de Lord” ens obria els seus braços i ens donava la benvinguda.

– Quin lloc més bonic !, comentàvem.

Així doncs, vam decidir anar a l’Oficina de Turisme per a informar-nos sobre que podíem fer en aquesta vall.

Ens encanta fer excursions quan volem descobrir una nova zona i a l’Oficina vam veure un petit llibre: “VALL DE LORD. 16 propostes de turisme actiu “. Aquest llibret ens anava perfecte! …

Des que vam comprar el llibret fa ja sis anys que anem a passar les nostres vacances a la Vall de Lord … A més, el nostre nou apartament és molt acollidor! … “

La Vall de Lord

Amb molt d’amor i rigor

VALL DE LORD. 16 propostes de Turisme Actiu és un recull de Cèsar Pasadas que ens exposa de manera àgil i atractiva 16 llocs sorprenents per la bellesa del seu entorn.

S’han publicat diversos llibres sobre la Vall de Lord encara que per al meu gust pocs tenen l’atractiu d’aquesta edició, tant per la seva qualitat d’exposició com pel seu contingut.

Així doncs sintetitzaré en aquest post el que podreu trobar a l’interior d’aquesta guia tan pràctica i ben exposada.

L’autor, el nostre guia

Vall de Lord

La trajectòria del Cèsar Pasadas és extensa: productor audiovisual, geògraf, fotògraf, escriptor i professor de Geografia de la UNED.

És un gran coneixedor de la Serra Pirinenca i manté una estreta relació amb la Vall de Lord, una terra que estima.

El 2012 va escriure VALL DE LORD. 16 propostes de Turisme Actiu . Aquesta és una guia turística d’activitats que es desenvolupen en el medi natural. Una guia d’excursionisme i Trekking editada per Edicions Piretània el 2013.

VALL DE LORD. 16 propostes de Turisme Actiu

La Vall de Lord

En primer lloc, no és senzill compilar tan sols 16 propostes que acullin totes les possibilitats de fer una excursió ja sigui a peu, en BTT o en caiac a la Vall de Lord.

Si a més aquestes ens traslladen als llocs més fantàstics de la vall i estan exposades amb informació històrica i moderna amb centenars de fotografies, resulta molt atractiva.

Aquestes són propostes de turisme actiu adreçades a tots els públics.

Així mateix trobareu a la guia 16 fitxes descriptives amb perfil altimètric, horaris, dificultat i una cartografia excel·lent on es detallen tots els itineraris.

El llibre està editat en deu apartats diferenciats per colors. Aquests es poden veure fins i tot amb el llibre tancat:

Introducció: La Vall de Lord

En ella l’autor ens exposa una secció històrica de la Vall de Lord on descobrirem la seva etimologia, els límits històrics de la vall i la seva evolució demogràfica.

Ens cita també la història i característiques del Pantà de la Llosa del Cavall, i acaba donant referències a la importància turística d’aquest entorn i les seves activitats.

Senderisme Familiar

En aquest apartat ens remet a aquelles rutes més senzilles que podem fer en família o per aquelles persones que no desitgin fer un itinerari molt extens.

En aquestes petites excursions gaudirem d’esplèndides vistes i la durada no excedeix a l’hora i mitja.

Ens exposa dos itineraris:

Itinerari 1: Santuari i Balmes del Verger

Itinerari 2: Sant Serni i Rasa les Valls

Senderisme

Vall de LordExcursions a peu de durada mitjana de dues a tres hores i mitja.

En elles podrem observar muntanyes altives, ermites, torrents i masies disperses. Tot un paradís per al turisme actiu.

Ens exposa tres itineraris:

Ruta 1: Masos, ermites i fonts.

Ruta 2: Cingles del Codó

Ruta 3: Rasa de Torroella i Sòbol.

Senderisme Aventura

Vall de LordItineraris de Trekking per a les persones més exigents.

Amb desnivells acumulats de 500 a 600 metres, aquests itineraris es poden realitzar amb un temps de tres hores i mitja fins a les cinc hores i mitja.

Aquests itineraris ens ofereixen una bellesa abrupta i unes magnífiques vistes.

En el llibre ens exposa dos itineraris representatius:

Ruta 1: Clot de l’infern i Valleta de Pujol.

Ruta 2: Pont Quebradís i riu de Valls

Raquetes de neu / Muntanya

Vall de LordLa guia també ens proposa algunes rutes hivernals d’espectacular bellesa.

Són itineraris d’altura que circulen pel sostre de la comarca.

Es realitzen a la Serra de Port del Comte, de manera que també es poden realitzar amb esquí de muntanya.

La guia ens proposa dos itineraris:

Itinerari 1: Puig dels Morreres i La Bòfia.

Itinerari 2: L’Estivella, la Tossa i el Pedró

Alta muntanya

Pels apassionats a llargues rutes de cinc hores en les zones més elevades de la comarca.

En elles recorrerem sorprenents canals, tarteres, agradables boscos alpins i prats d’alta muntanya.

Ens proposa dues rutes:

Ruta 1: Serrat del Cogul i Busa.

Ruta 2: Ascensió al Cap del verd.

Ciclisme BTT

Vall de LordRutes per pistes forestals en bon estat, amb magnífiques vistes, que tenen una durada aproximada de dues hores.

Ens ofereix dos itineraris:

Itinerari 1: Fonts del Cardener i La Puda.

Itinerari 2: Cap del Balç i Pratformiu.

Piragüisme

Alquiler de Paddle SurfRutes en caiac pel pantà de la Llosa del Cavall.

Aquests recorreguts en caiac exploren els racons més abruptes d’aquest entorn aquàtic.

Amb unes vistes impressionants navegarem sobre les aigües turqueses del pantà per gaudir d’aquest caprici geològic de conglomerats.

La guia ens ofereix dos itineraris:

Itinerari 1: Sector nord de la Llosa del Cavall.

Itinerari 2: Sector sud de La llosa del Cavall.

Via Ferrada / Escalada

Itinerari equipat en un entorn de natura abrupta.

La guia proposa l’anomenada Via ferrada PuigArnau.

Guia pràctica

Guia d’allotjaments i restaurants en els tres municipis que componen la Vall de Lord: La Coma i la Pedra, Sant Llorenç de Morunys i Guixers.

La Vall de lord, un munt de posssibilitats

En aquesta guia no trobarem tots els itineraris ni totes les activitats existents. La Vall de Lord ens ofereix infinitat de rutes i d’alternatives per gaudir.

Si voleu ampliar el vostre arxiu de rutes a peu o en Btt, el web de turisme de la Vall de Lord us ofereix tots els itineraris actuals que es troben senyalitzats a la vall.

També en aquesta web trobareu tota la resta d’activitats que ofereix la vall.

D’altra banda també podreu consultar el post Rutes en caiac” del nostre web així com totes aquelles activitats que us oferim al pantà de la Llosa del Cavall.